Kursus i online marketing

Grundkursus i online marketing

Velkommen til mit kursus i online marketing.

Det er et kursus, jeg længe har haft lyst til at lave, fordi det er så nemt at fare vild i online marketing junglen.

For hvornår gør man det rigtigt – og hvornår er man helt gal på den?

Det kan være svært at vurdere, især hvis man ikke har sit online marketing fundament helt på plads.

Men det kan du få nu!

For på mit online marketing kursus er fokus nemlig at skabe netop et godt og sikkert fundament, så du fremover ved, hvad der er op og ned i online marketing.

Du får med andre ord både overblik og ro i maven ift. din online marketing.


Hvad går online marketing kurset ud på?

SERP.

Autoresponder.

ROI.

Remarketing.

Det er bare nogle af de ord, som vi online markedsførings folk har det med at slynge omkring os.

Måske har du helt styr på, hvad de betyder.

Og måske har du ikke.

Er du i den sidste gruppe, skal du endelig ikke føle dig alene. For faktisk er det de færreste, der egentlig har helt styr på ikke bare disse fire ord, men også alle de andre forkortelser og begreber, der flyver rundt, når man taler om Online marketing.

Målet med mit online marketing kursus er, at du får styr på både dem – og alt det andet, der er vigtigt at få styr på, når du på en eller anden måde har berøring med online marketing (og er lidt i tvivl, om du gør det hele rigtigt).

Med andre ord henvender kurset sig til:

  • Dig, der er solo selvstændig og selv skal stå for al marketing – men ikke helt ved, hvor du skal starte
  • Dig, der står for online marketing i en virksomhed og har behov for en grundforståelse af alle de begreber, du møder i din arbejdsdag
  • Dig, der har et bureau til at lave din online markedsføring, men som gerne vil have en bedre forståelse af, hvad de egentlig laver – og måske blive bedre til at briefe og evaluere dem
  • Dig, der føler, at du bliver sat lidt af, når folk taler om online markedsføring, fordi du ikke helt har overblikket over de forskellige discipliner
  • Dig, der bare gerne vil have en brush-up på online markedsføring, så du kommer helt up-to-date med alle de nyeste begreber.


Kender du det?

Nu skal du møde Anne. Det er ikke hendes rigtige navn, for hun arbejder som marketingchef i en stor virksomhed, så det vil hun helst ikke have ud.

Men Anne har et problem.

Hun ved sindssygt meget om marketing.

Dér er hun helt på fast grund.

Men online marketing er jo lidt noget nyt, og dér er hun bare ikke lige så meget hjemme i alle begreberne.

Hun kender dem – de fleste af dem, i hvert fald – men føler sig alligevel usikker, når hun bruger dem.

Hun savner med andre ord en et overblik, så hun kan få mere ro i maven, når hun taler med sine kollegaer (og chefer) om online marketing aktiviteterne.

Jeg talte med Anne for et par år siden, og siden har jeg gået og tænkt på, at nogen burde lave et kursus, der kunne give netop det overblik.

Og det er så det, jeg har lavet nu,

For Anne er langt fra den eneste.

I foråret sendte jeg et spørgeskema ud til en masse små selvstændige, som handlede om de ting ved online markedsføring, som de fandt aller mest udfordrende.

Gæt hvad svaret var…

Jep.

Overblik.

Det er simpelthen dét, som SÅ mange mangler – og måske også dig:

  • Overblikket over, hvad der er rigtigt og forkert.
  • Hvad der virker og ikke virker.
  • Hvad du skal gå i gang med – og hvad du skal lade ligge.

Men helt ærligt:

Det behøver altså ikke være et problem mere, for det er præcis de ting, vi kommer omkring på det nye Online Marketing Kursus.

Endda så meget, at jeg har valgt at kalde kurset ”Online Overblikket”.

For det er simpelthen dét, det handler om: At få et overblik og en grundforståelse af, hvad online marketing er – og hvordan du arbejder med det.


Dét indeholder online marketing kurset:

Mit online marketing kursus er et online kursus, og du får al materialet på én gang. På den måde kan du selv vælge, om du vil dykke ned i nogle enkelte ting, eller om du vil gå det hele igennem.

Jeg vil selvfølgelig anbefale dig det sidste, men nogle gange er der bare lige ét smertenspunkt, som man rigtig gerne vil i gang med så hurtigt som muligt. Og det er jo fair nok 😊

Med kurset får du:

√ Intro til kurset (video):
En kort video, hvor du hører lidt om mig, om baggrunden for kurset og om, hvordan du bedst bruger materialet. Jeg kommer samtidig med gode råd til, hvad du skal prioritere at gå i gang med, alt efter hvilken type virksomhed, du er.

√ Hvad er online marketing? (Videomodul)
Her får du en grundig introduktion til, hvad online marketing egentlig er og hvad baggrunden for det er. Du får også viden om, hvordan du bedst arbejder med online marketing og hvad idéen med det hele egentlig er.

√ Sådan arbejder du med SEO (videomodul)
Her bliver du meget klogere på søgemaskineoptimering / SEO. Du får en god viden om, hvad det går ud på og hvordan man arbejder med det – samt hvad du kan forvente af din SEO indsats.

√ Lær at bruge Googles keyword tool (videoguide)
Skal du finde de mest relevante søgeord til din SEO-indsats, så skal du lære at bruge Googles eget søgeordsværktøj. I videoen her, viser jeg dig hvordan du gør.

√ Sådan arbejder du med BLOGS (videomodul)
I denne video handler det om blogs og content marketing: Hvad er forskellen på blogs og nyhedsbreve. Hvad skal du bruge en blog til – og hvordan kan du bruge den til at brande dig selv om ekspert?

√ Brug de sociale medier professionelt (videomodul)
De fleste af os er på de sociale medier, men hvordan bruger du dem professionelt? Og hvad skal du gøre for at der bliver lagt mærke til dine opslag?

√ Sådan arbejder du med NYHEDSBREVE (videomodul)
Lær, hvorfor det er en god idé at arbejde med nyhedsbreve – og hvorfor de absolut ikke behøver at indeholde nyheder. Du får også gode tips til, hvordan du gør arbejdet med nyhedsbreve meget nemmere, f.eks. ved at bruge en såkaldt autoresponder.

√ Hvordan måler du, om det er indsatsen værd? (videomodul)
I denne video lærer du, hvordan du beregner, om din online marketing indsats kan betale sig eller om det bare er penge ud af vinduet.

√ The content butterfly (download)
Få en overbliksplanche, så du aldrig mere er i tvivl om, hvorfor du laver online marketing – og hvordan det hele hænger sammen.

√ Plan over SEO-tekster (download)
Skab overblik over, hvilke SEO tekster du skal skrive – og hvorfor

√ Plan over dit content (download)
Hvilket indhold skal du have lavet til din hjemmeside – og hvad er formålet med det?

Halvårsplan med fokusområder (download)
Lav en plan over, hvad de vigtigste fokusområder indenfor online marketing skal være for dig et halvt år ad gangen.

Du får altså:

Ro i maven.

Og overblik.

Og dertil en solid grundviden om, hvordan de forskellige discipliner indenfor online marketing fungerer, samt hvorfor og hvornår det er smart at bruge dem.

Det er altså ikke et kursus, hvor vi går så langt ned i materien, at du helt bliver sat af fra start.

Næh nej, det er et grundkursus, hvor alle, der gerne vil have et bedre overblik over online marketing, kan være med. – Uanset niveau.

Jeg gennemgår de forskellige discipliner stille og roligt, og i et sprog, der er til at forstå. Og da det hele foregår online, kan du se materialet igen og igen, hvis du har behov for det.

Hvad koster kurset?

Prisen for alle de mange moduler og downloads, som er nævnt længere oppe, er normalt 4.995 + moms.

Men i hele november kører jeg med en intropris, så du kan få det til bare 2.495 + moms – og har du behov for det, kan du sagtens betale i 5 rater uden at det koster dig mere. Så betaler du 499 kr. pr. rate.


Hvad siger mine andre kunder om mig?

 ”Malene er dygtig, hun er ærlig og hun er ekstremt hjælpsom, og jeg kan i den grad anbefale hende.”
Nanna Leschly
Psykoterapeut MPF og stress ekspert – Nannaleschly.dk

”Hun er knivskarp, punktlig og ordentlig i sin forretning. En aftale er en aftale. Du kan regne med Malene, og du kan regne med et godt stykke arbejde.”
Maj Wismann
Online Marketing Nørdinde hos Onlinebiz.dk og ejer af sitet Websexolog.dk

”Jeg oplever dig som en levende og skarp formidler, der virkelig brænder igennem med dine budskaber. Tak for det. Du kom med så mange guldkorn. Mine små grå klapper i hænderne – takket være dine ord.”
Charlotte Lind
Indehaver, ORDgefühl – https://ordgefuhl.dk/

”Hvis du er så heldig at skulle arbejde sammen med Malene, kan jeg blot sige: Tillykke. Det bliver sjovt og succesfuldt.”
Lizl Rand
Forfatter og foredragsholder

”Dygtige Malenes engagement gav et fantastisk pust, mine hjernevindinger blev i den grad støvet af! Det er den bedste investering jeg har gjort i mig selv i forbindelse med min spirende aktivitet.”
Hanna Lind
aromaterapeut – http://www.fransk-aromaterapi.dk/

”Malene er super engageret – og meget god til at formidle budskabet. Faglig skarp, men alligevel afslappet og meget hands-on orinteret. Hun har bred erfaring inden for online markedsføring og er god til at kommunikere sin professionelle viden via eksempler og tips og tricks, så folk virkelig forstår det og nemt kan implementere den nye lærdom i egen virksomhed.”
Bodil Islann
Erhvervskonsulent, Holbæk Erhvervsforum

”Ud over sine faglige kompetencer forstår Malene at møde tilhørerne i øjenhøjde, så de føler sig trygge… En god og udbytterig oplevelse!”
Lars Hartung Honoré
Direktør, Netværk Danmark A/S

”Du har gjort mit business univers meget konkret og lige til at stige ombord i. Nu tager jeg ikke hele havet men én bølge af gangen.”
Cirsten Gulstad
Indehaver af The Abundance Bliscademy

(Du kan læse de fulde anmeldelser + se endnu flere her)


Om Malene Fich Weischer
Jeg har arbejdet med indhold i hele mit liv. Dels som journalist og redaktør for en lang række af Danmarks største medier og dels som digital chef for Aller Medier.
Siden 2015 har jeg været indehaver af online markedsførings-virksomheden Netinspire.dk, og siden 2017 partner i Blog Bureauet.

Tilmeld dig mit nyhedsbrev, så får du løbende mine bedste tricks og tips til arbejdet med at lave indhold, der styrker din virksomhed og sælger din produkter.