
Kundetype rådgivning
Kundetype-rådgivning


Hvad er De emotionelle kundetyper®
Hvem er dine kunder – og hvad får dem til at købe?
Tænk engang, hvis du kunne minimere fejlskud og kun bruge din tid på de ting,
der for alvor betyder noget for dig og dine kunder?
Med en kundetype-rådgivning lærer du din kundetype at kende – og jeg underviser dig i, hvordan du kan henvende dig til netop dine kunder uden at føle, at du presser et salg ned i halsen på dem.
De får nemlig lyst til at købe noget af dig – helt af sig selv.

Problemet er …
At alt for mange virksomheder – små som store – prøver at sælge en vare uden at have gjort sig klart, hvem de gerne vil sælge den til.
Det betyder, at man kommer til at spænde ben for sig selv og sit salg – og i værste fald sabotere det, så kunderne går et andet sted hen.
Ved at få klarlagt hvilken kundetype, du primært henvender dig til, vil du kunne ramme dine kunder mere rent i både produkter, tone-of-voice, strategi og markedsføring.
Viden om din kundetype vil gøre det nemmere, at ...
- Udvikle de rigtige produkter
- Sælge dine produkter eller ydelser
- Skabe en relation til kunden
- Lave det rigtige indhold
- Designe en sælgende hjemmeside
- Prioritere i dine markedsførings-muligheder
- Adskille dig fra konkurrenterne

Hvad går kundetyperne ud på?
De Emotionelle Kundetyper® er et forskningsbaseret segmenterings-system, udarbejdet af leder af Institut for Kundetyper, Ph.D, Sanne Dollerup.
I modsætning til mange andre former for segmenterings-værktøjer fokuserer De Emotionelle Kundetyper® ikke så meget på demografiske træk, men derimod på emotionelle træk – altså, hvordan vi som personer reagerer på forskellige budskaber.
Dét, som får nogen til at købe – får andre til at løbe skrigende væk
Når du kender din kundetype, vil du altså kunne målrette dine budskaber præcist til dem, der er mest tilbøjelige til at købe – og du kan undgå at komme til at jage dine kunder væk (måske endda uden at vide det).
Sådan foregår en kundetype-rådgivning
Selve kundetype-rådgivningen varer ca. 1,5 time og kan foregå enten på mit kontor i Holbæk eller via Zoom.
I løbet af rådgivningen vil jeg introducere dig til alle 4 kundetyper, så du lærer typerne at kende og får en god fornemmelse af, hvordan de typisk agerer i en købssituation.
På baggrund af dette vil vi sammen gennemgå på en række faktorer, som vil ligge til grund for det endelige valg af kundetype, herunder:
- Hvad gør dig til unik i forhold til konkurrenterne?
- Hvor stort er dit marked?
- Hvem henvender dit produkt eller din ydelse til?
- Hvad er dine/jeres ambitioner?
- Hvem er du/I som virksomhed?
- Hvordan matcher du/I til hver af de 4 kundetyper?
Herefter afgør vi, hvilken kundetype din virksomhed med fordel kan henvende sig til, og du får bl.a. viden om:
- Hvad du skal slå på i dine salgstekster for at aktivere din kundetype
- Hvilken type produkter, din kundetype især er interesseret i
- Hvilke sociale medier, du især skal være på – og hvordan
- Hvilke værdier, der skal knyttes til dig og dit produkt for at skabe loyale kunder
- Hvordan du bedst markedsfører dig til netop din kundetype
Efter rådgivningen vil du modtage en opsamlende mail med konklusionerne fra rådgivningen.
Hvad koster en kundetype-rådgivning?
En kundetype-rådgivning koster 3.500 kr + moms.
Får det får du:
- 1,5 times professionel rådgivning om kundetyperne
- Råd og vejledning til, hvordan du målretter din markedsføring til din kundetype
- Uddybende opsamling på mail

Certificeret
kundetype-rådgiver
Jeg hedder Malene Fich Weischer, og jeg er uddannet i De Emotionelle Kundetyper® af Sanne Dollerup og Institut for Kundetyper.
Derudover er jeg uddannet fra CBS, og har arbejdet praktisk med online markedsføring og segmentering siden omkring 2000.
Fra 2015 har jeg været indehaver af Netinspire, der rådgiver især små og mellemstore virksomheder i at markedsføre sig online.