På jagt efter en tekstforfatter?

Så lad mig skrive dine tekster for dig ...


Lad mig spørge dig om en ting …

Hvis du nu skulle købe en kildevand – hvilken én ville du så vælge?

Den, der slår på, at kildevandet er hentet ud af den reneste rene kilde fra et skønt og helt forureningsløst område i de schweiziske alper?

… Eller den, der fortæller, hvordan vandet transporteres fra kilden i store lastbiler for derefter at blive hældt på flaske i et gigantisk produktionsanlæg?

Mit gæt er det første. Selvom begge ting givetvis vil være rigtige for kildevandet. 

Det ene giver os bare nogle billeder på nethinden, der i højere grad knytter os til produktet, vækker en følelse i os og giver os lyst til at købe, fordi vi med købet nærmest fornemmer, at vi får en lille bid af de fredfyldte alper med hjem i indkøbsposen.

Det er dét, storytelling handler om.

I en verden, hvor vi konstant bombarderes af indtryk, er det de produkter og ydelser, der kan vække en følelse i os, der fanger vores opmærksomhed. 

Og det er de produkter, vi køber.

Derfor kan det være en rigtig god idé at hyre en tekstforfatter til at skabe de fortællinger, der skal knyttes til netop dét, du har til salg – men også til din virksomhed i det hele taget. Det handler ikke om at finde på noget, som du ikke er eller kan stå inde for, men derimod om at fremhæve de dele af din historie, som dine kunder vil reagere på.

"Du har godt fat i mit sprog"

“Tusind tak for teksterne – de er fantastiske!!! Jeg synes, du har fået rigtigt godt fat i ‘mit sprog’, og emnerne er lige i øjet. Hold nu op, hvor er jeg glad. Det letter altså lige min dag at vide, at jeg kan hyre dig til at skrive for mig. TAK!”

"God til at komme med inputs til forbedringer"

"Malene og Netinspire har over en længere periode leveret content til vores hjemmeside, til stor tilfredshed. 
Samarbejdet har været let og problemfrit, og Malene selv er god til at komme med inputs til, hvordan teksterne kan forbedres ud fra hendes journalistiske viden og baggrund."

Hvad kan en professionel tekstforfatter gøre for dig?

“Jamen, kan jeg ikke bare selv skrive mine tekster?”

Det spørgsmål hører jeg ofte – og jo, det kan du sagtens. Der er næppe nogen, der vil kende alle detaljerne om produktet eller ydelsen så godt som dig.

Udfordringen er bare, om du vil kunne fortælle om dem, så en potentiel kunde bliver interesseret i at høre mere?

Tit er det nemlig meget svært at skrive til andre om noget, man selv har helt tæt inde på kroppen. Det kan nemt blive for indforstået eller for detaljeret, eller det kan komme til at handle for meget om dig selv eller jer som virksomhed fremfor at handle om dét, som kunden egentlig efterspørger.

Men på samme måde, som du er fagnørd inden for dit område, så er jeg fagnørd inden for mit område; altså tekstforfatning. Det betyder bl.a, at:

"Malene arbejder hurtigt, grundigt og overholder altid deadlines"

"Vi har arbejdet med Malene fra Netinspire over en længere periode og er sindssygt tilfredse.

Malene arbejder hurtigt, grundigt og overholder altid deadlines. For vores vedkommende er Malene næsten blevet en intern ressource. Vi kan varmt anbefale Malene."

"Malenes kompetencer er sjældne"

“Jeg har af flere omgange haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Malene på flere forskellige typer af opgaver. Hun er knivskarp, punktlig og ordentlig i sin forretning. En aftale er en aftale.

Du kan regne med Malene, og du kan regne med et godt stykke arbejde. Jeg er for nylig begyndt at henvise mine egne kursister fra mit Online Markedsføring Mentor Forløb til hende, når de har brug for tekster til deres hjemmesider, og kan også varmt anbefale dig at benytte dig af hendes kompetencer. De er sjældne”

Tekstforfatning af SEO-tekster, nyhedsbreve, produkttekster, salgstekster mm.

At have en stærk online tilstedeværelse er i langt de fleste brancher alfa omega for din succes som forretning.

Hvad enten du ønsker en stor og udvidet hjemmeside, hvor kunderne kan få masser af viden og inspiration, eller om du blot ønsker et visitkort på nettet, så skal dét, som møder dine kunder, stå knivskarpt. Ellers forsvinder kunderne igen.

Når du får en professionel tekstforfatter til at skrive dine tekster – eller tilrette dem, du allerede har – er du sikker på, at du står tilbage med et stærkt og sammenhængende udtryk, som kan konvertere besøgende til trofaste kunder.

Hvis du har et online univers, der omfatter både SEO-tekster, nyhedsbreve, blogindlæg, salgstekster og SoMe opslag, vil jeg som din tekstforfatter sørge for, at der er en rød tråd igennem alt dit indhold, og at tone, sprogbrug og storytelling stemmer overens i alt, hvad der møder din kunde. Det giver din kunde en bedre fornemmelse af, hvem du er som virksomhed, og det skaber den tryghed, der er udgangspunktet for ethvert salg.

 

Stærk målgruppe forståelse og snart uddannet i de emotionelle kundetyper

Alt succesfuldt indhold starter med at have et stærkt kendskab til målgruppen. Jo mere præcist, vi kan ramme dine kunder ind – jo mere direkte kan vi henvende os til dem i teksterne.

Jeg arbejder med et stort målgruppe-fokus, når jeg skriver og er pt. under uddannelse til kundetype-ekspert hos Emotionelle Kundetyper, som er en segmenteringsmetode, der går langt ud over de almindelige, demografiske beskrivelser af kunder. 

Hér er der i stedet fokus på den emotionelle del – altså hvilken type mennesker, dine kunder er – og dermed også, hvad der får dem til at “føle sig hjemme” hos dig, hvad der skaber tryghed og hvad der skal til for, at de får lyst til at købe.

I forbindelse med især større tekstforfatnings-opgaver vil jeg altid anbefale, at vi starter med en målgruppe analyse, så vi får klarlagt præcis, hvilken kundetype indholdet skal henvende sig til.

 

"Teksten var bedre og meget klart formuleret"

“Malene har hurtigt og nemt kunnet sætte sig ind i min måde at tænke på, så jeg på alle måder kunne se mig selv i den nye tekst som var bedre og meget klart formuleret. Dette selvom hun ikke fagligt nødvendigvis er inde i mit fagområde.

Det kunne ikke være en bedre oplevelse. Hun har min fulde anbefaling.”
Sofia Rebecka Jensen
Cand. Psych. Aut.

"Kreativ, ambitiøs og engageret"

“Malene er ikke blot kreativ, ambitiøs og engageret – hun er også lynhurtig og har en næse for hele tiden at vurdere, hvor det er bedst at bruge sine kræfter og lægge energien. Det er et stort talent i en branche, hvor man hurtigt kan fortabe sig i detaljer, forelske sig i egne ideer og lade sig forføre af visuelle fatamorganaer.

Hvis du er så heldig at skulle arbejde sammen med Malene, kan jeg blot sige: Tillykke. Det bliver sjovt og succesfuldt.”

Mere end 30 års erfaring med at skabe indhold, der gør en forskel

Jeg hedder Malene Fich Weischer, og udover at være indehaver af Netinspire har jeg arbejdet professionelt med indhold i mere end 30 år.

Jeg startede med at arbejde som professionel journalist for ét af tidens store magasiner, da jeg var 15 år, og har siden dengang leveret indhold til bl.a. Berlingske, Femina, Psykologi, Penge&Privatøkonomi, BT, TV2.dk og mange, mange flere.

Derudover har jeg været redaktør på en række magasiner, bl.a. Vi Unge, Oestrogen.dk og Se&Hør, og desuden Digital Chef hos Aller Medier.

Jeg har altså en solid baggrund som praktiserende journalist og redaktør. Dertil har jeg tidligere været indehaver af Freelancetekster.dk, hvor jeg bl.a. leverede pressemeddelelser og andre kommercielle tekster for virksomheder som Nordisk Film.

Når du booker mig som din tekstforfatter, får du altså en skribent med massiv erfaring med både offline og online indhold, samt med sans for tekster, der både kan underholde, uddanne og understøtte de kommercielle mål for virksomheden.

Tekstforfatter Malene Fich Weischer