De Emotionelle Kundetyper

Styrk dit salg, din branding og din markedsføring med de 4 emotionelle kundetyper

Du kender nok allerede nogle af de forskellige systemer, man bruger, når der skal laves en personlighedsprofil af f.eks en ansat. Disc, Insights … Kært barn har mange navne.

De Emotionelle Kundetyper bygger i virkeligheden på meget af det samme fundament. Men i stedet for at fokusere på den personlige udvikling i relation til f.eks. teamwork og ansvarsområder, så fokuserer Kundetyperne på, hvad der får de forskellige typer til at købe noget.

Metoden med De Emotionelle Kundetyper er udviklet af Ph.D. Sanne Dollerup og Institut for Kundetyper, og er bygget på årtiers forskning indenfor sociologi, adfærdsdesign og segmentering. 

Problemet er …

At alt for mange virksomheder – små som store – prøver at sælge en vare uden at have gjort sig klart, hvem de gerne vil sælge den til.

Det betyder, at man kommer til at spænde ben for sig selv og sit salg – og i værste fald sabotere det, så kunderne går et andet sted hen.

Ved at få klarlagt hvilken af de emotionelle kundetyper, du primært henvender dig til, vil du kunne ramme dine kunder mere rent i både produkter, tone-of-voice, strategi og markedsføring.

Viden om din kundetype vil gøre det nemmere, at ...

Kundetype-rådgivning | De 4 kundetyper

Dine muligheder med de Emotionelle Kundetyper

Jeg er uddannet hos Institut for Kundetyper, og er derfor certificeret til at yde både rådgivning og hjælp omkring de Emotionelle Kundetyper. Herunder kan du se nogle af de muligheder, jeg tilbyder.

Finder du ikke lige præcis den løsning, du leder efter, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, så vi sammen kan finde den rigtige løsning til netop dig.

Kundetype-rådgivning

En kundetype-rådgivning varer ca. 1,5 time og kan foregå enten på mit kontor i Holbæk eller via Zoom.

Du vil blive introduceret til alle de 4 Emotionelle Kundetyper, så du  får en god fornemmelse af, hvordan de typisk agerer i en købssituation.

På baggrund af et struktureret interview afgør vi, hvilken kundetype du med fordel kan henvende dig til.  

Hjemmesidedesign efter kundetype

Der er stor forskel på, hvordan dine hjemmeside skal designes, alt efter om du f.eks henvender dig til den blå eller den gule kundetype.

Hos os kan du få designet din hjemmeside, så den passer til netop den kundetype, du henvender dig til – inkl. certificeret kundetype rådgivning i de Emotionelle kundetyper.

Vi gennemskriver samtidig 10 af dine tekster, så de også passer til din kundetype.

Tekster til kundetyperne

Når du henvender dig til kunderne gennem dine tekster på hjemmesiden, dine nyhedsbreve og dine salgstekster, så er det vigtigt, at du bruger de greb, der passer til netop din kundetype.

F.eks. vil en grøn kundetype aldrig købe noget, der ikke er afprøvet og gennemtestet, mens en rød kan finde på at købe noget, alene fordi det er nyt og uafprøvet. 

Jeg skriver dine tekster, så de passer til din kundetype, og du dermed kan ramme dem endnu mere præcist med dit budskab – også selvom dine kunder ikke har samme farve-profil som dig selv.

Andre muligheder

KUNDETYPER PÅ ABONNEMENT | Er du nysgerrig på at dykke endnu mere ned i De Emotionelle Kundetyper, kan du med fordel melde dig ind i deres abonnementsklub. Det koster 500 kr + moms pr. måned, og giver dig adgang til et kæmpe online vidensplatform, hvor du kan lære alt om både din egen kundetype, og de andre.

TEST DIG SELV | Er du nysgerrig på hvilken af de Emotionelle Kundetyper, du selv er? Så kan du på Kundetyper.dk tage testen og finde ud af det i løbet af 5 minutter.

BLIV SELV UDDANNET | Vil du selv certificeres i kundetyperne, så er uddannelsen måske noget for dig?

 

PS: Et affiliatelink betyder, at der ligger en kode i linket så Institut for Kundetyper kan se, at det er mig, der har sendt dig over til dem.
Beslutter du dig for at købe noget hos dem, får jeg en mindre procentdel af det, du betaler.

Nyd godt af mere end 30 års erfaring

Jeg hedder Malene Fich Weischer, og udover at være indehaver af Netinspire har jeg arbejdet professionelt med segmentering og sælgende indhold i mere end 20 år, og med indhold generelt i mere end 30 år.

Jeg er uddannet fra CBS, men har primært arbejdet indenfor mediebranchen, senest som Digital Chef hos Aller Medier.

Du får altså en professionel samarbejdspartner med massiv erfaring med især online markedsføring og strategi, og min certificering i Kundetyperne kan ses som endnu en tilføjelse til min specialisering indenfor online forretningsudvikling.