Kundetype rådgivning

Rådgivning om
kundetyper

De Emotionelle Kundetyper

Styrk dit salg, din branding og din markedsføring med de 4 emotionelle kundetyper

Du kender nok allerede nogle af de forskellige systemer, man bruger, når der skal laves en personlighedsprofil af f.eks en ansat. Disc, Insights … Kært barn har mange navne.

De Emotionelle Kundetyper bygger i virkeligheden på meget af det samme fundament. Men i stedet for at fokusere på den personlige udvikling i relation til f.eks. teamwork og ansvarsområder, så fokuserer Kundetyperne på, hvad der får de forskellige typer til at købe noget.

Metoden med De Emotionelle Kundetyper er udviklet af Ph.D. Sanne Dollerup og Institut for Kundetyper, og er bygget på årtiers forskning indenfor sociologi, adfærdsdesign og segmentering. 

Problemet er …

At alt for mange virksomheder – små som store – prøver at sælge en vare uden at have gjort sig klart, hvem de gerne vil sælge den til.

Det betyder, at man kommer til at spænde ben for sig selv og sit salg – og i værste fald sabotere det, så kunderne går et andet sted hen.

Ved at få klarlagt hvilken af de emotionelle kundetyper, du primært henvender dig til, vil du kunne ramme dine kunder mere rent i både produkter, tone-of-voice, strategi og markedsføring.

Viden om din kundetype vil gøre det nemmere, at ...

Kundetype-rådgivning | De 4 kundetyper

Dine muligheder med de Emotionelle Kundetyper

Jeg er uddannet hos Institut for Kundetyper, og er derfor certificeret til at yde både rådgivning og hjælp omkring de Emotionelle Kundetyper. Herunder kan du se nogle af de muligheder, jeg tilbyder.

Finder du ikke lige præcis den løsning, du leder efter, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, så vi sammen kan finde den rigtige løsning til netop dig.

Kundetype-rådgivning | Emotionelle Kundetyper®

Kundetype-rådgivning

En kundetype-rådgivning varer ca. 1,5 time og kan foregå enten på mit kontor i Holbæk eller via Zoom.

Du vil blive introduceret til alle de 4 Emotionelle Kundetyper, så du  får en god fornemmelse af, hvordan de typisk agerer i en købssituation.

På baggrund af et struktureret interview afgør vi, hvilken kundetype du med fordel kan henvende dig til.  

Hjemmesidedesign efter kundetype

Hjemmesidedesign efter kundetype

Der er stor forskel på, hvordan dine hjemmeside skal designes, alt efter om du f.eks henvender dig til den blå eller den gule kundetype.

Hos os kan du få designet din hjemmeside, så den passer til netop den kundetype, du henvender dig til – inkl. certificeret kundetype rådgivning i de Emotionelle kundetyper.

Vi gennemskriver samtidig 10 af dine tekster, så de også passer til din kundetype.

Tekstforfatter kundetyperne

Tekster til kundetyperne

Når du henvender dig til kunderne gennem dine tekster på hjemmesiden, dine nyhedsbreve og dine salgstekster, så er det vigtigt, at du bruger de greb, der passer til netop din kundetype.

F.eks. vil en grøn kundetype aldrig købe noget, der ikke er afprøvet og gennemtestet, mens en rød kan finde på at købe noget, alene fordi det er nyt og uafprøvet. 

Jeg skriver dine tekster, så de passer til din kundetype, og du dermed kan ramme dem endnu mere præcist med dit budskab – også selvom dine kunder ikke har samme farve-profil som dig selv.

turquoise-2083986_1280-e1659777650463

Hvad får ud ud af et klippekort?

Nyd godt af mere end 30 års erfaring med tekster

Jeg hedder Malene Fich Weischer, og udover at være indehaver af Netinspire har jeg arbejdet professionelt med segmentering og sælgende indhold i mere end 20 år, og med indhold generelt i mere end 30 år.

Jeg er uddannet fra CBS, men har primært arbejdet indenfor mediebranchen, senest som Digital Chef hos Aller Medier. Derudover har jeg haft mit eget kommunikationsbureau, hvor jeg bl.a. leverede tekster til Nordisk Film m.fl.

Du får altså en professionel samarbejdspartner med massiv erfaring med både tekster, der sælger og med online markedsføring og strategi, og min certificering i Kundetyperne kan ses som endnu en tilføjelse til min specialisering indenfor online forretningsudvikling.

IMG_2219

Hop med på nyhedsbrevet og få 21 tips til, hvordan du kan sætte gang i dit online salg