Procedure for ny hjemmeside hos Netinspire.dk

Sådan foregår det, når du bestiller en ny hjemmeside hos Netinspire.dk

⇒ WANT TO READ THIS IN ENGLISH? CLICK HERE ⇐

I det følgende har jeg beskrevet, hvordan processen forløber, når du bestiller en hjemmeside hos Netinspire.dk. På den måde ved du 100%, hvad du kan forvente og hvad du efterfølgende selv kan gøre for at holde dit site opdateret.

Er der andre udgifter end prisen på hjemmesiden?
Mine priser er faste, og det betyder, at når vi har lavet en aftale om en pris, så vil der ikke komme nogle ekstra udgifter på fra min side. Vær dog opmærksom på, at der er 2 udgifter, du aldrig kan slippe for, når du skal have en hjemmeside:

Først og fremmest skal du have et domænenavn – altså en adresse til din hjemmeside. Det koster 50-100 kr. om året for et .dk domæne, og noget mere, hvis det er et specielt domæne. De eksakte priser får du oplyst, når du bestiller dit domæne. Typisk bestiller du dit domæne samtidig med, at du indgår en hosting aftale.

Hosting er nemlig en anden ting, du ikke kan undgå. Dit site skal “bo” et sted, og det er det, man kalder hosting. Nogle af de mest brugte udbydere er f.eks UnoEuro og One.com, men der findes mange forskellige. Det koster fra ca. 300 kr. om året og op at lave en hosting aftale. Se de eksakte priser hos udbyderen.

Derudover kan der også være forskellige udgifter til, hvis du ønsker særlige programmer eller plugins på din hjemmeside.

Hvis der opstår ekstra udgifter til plugins eller programmer, vil du altid få besked på forhånd fra mig, så du kan vælge, om du vil fortsætte med plugin’et eller evt. finde en gratis løsning/droppe lige den funktionalitet.

Indgåelse af aftale
Når vi indgår en aftale om, at Netinspire.dk skal lave din nye hjemmeside, vil du altid først modtage et tilbud på den opgave, du gerne vil have løst. Hér vil det fremgå hvad vi har aftalt, at sitet skal indeholde, samt prisen derfor. Når du har accepteret tilbuddet, fremsender vi en ordrebekræftelse. Herefter anses aftalen for bindende.

Arbejdet med sitet
Herefter går arbejdet med sitet i gang. Når vi har et designforslag klar, vil du modtage et såkaldt ”First Look”. Udfra dette kan du komme med ændringer, rettelser, forslag til ændret design etc. Samtidig med at du modtager dit “First Look” sender vi også en faktura på det aftalte beløb.

Rettelser og korrekturgange
Medmindre andet aftales køres der med 2 korrekturgange. Èn efter First look, hvor der er normalt er mest fokus på designet – og derefter en endelig korrekturgang, hvor alle evt. rettelser til tekst og design gennemgås. Det er derfor en god idé at samle de rettelser, der måtte være, så de kan blive sendt samlet afsted til mig, når det er tid til hhv. den ene eller anden korrekturgang.

Levering af sitet
Når vi er blevet enige om looket, laves resten af sitet færdigt, hvorefter det leveres til dig. Samtidig med at det meldes færdigt herfra, vil du modtage en videoguide, der viser, hvordan du fremover selv kan lægge nyt indhold på sitet. Har du specifikke ønsker til andre guides, f.eks hvordan du arbejder med gallerier/ændringer på forsiden etc, kan jeg også sagtens lave disse uden yderligere beregning.

Efter levering
I 14 dage efter leveringsdatoen, kan du frit kontakte os med ønsker til mindre ændringer i looket, rettelser i tekst/billeder eller spørgsmål omkring brugen af sitet etc.

Efter 14 dage fra leveringsdato ophører vores aftale, hvilket betyder, at Netinspire.dk ikke længere er ansvarlig for driften af sitet. Det er altså herfra dit eget ansvar at huske løbende at opdatere plugins, wordpress installationer mm, medmindre vi laver en særskilt aftale herom.

→ Se her, hvordan du holder dit nye site opdateret

Husk altid backup
Det er altid en anbefaling herfra at du tager backup af – som minimum – dit indhold, sådan at du f.eks. har det hele liggende i word dokumenter. På den måde er du sikret, at dit indhold ikke vil gå tabt, hvis der skulle ske noget med sitet. Vi anbefaler også, at du får taget backup af selve sitet. Bruger du et hostingfirma som f.eks One.com, kan de som regel tage backup mod betaling, og ellers findes der også forskellige plugins, der kan hjælpe dig med at tage backup. Alternativt er du velkommen til at kontakte os – så kommer vi gerne med et tilbud på en aftale om backup.

Har du brug for hjælp?
Når du arbejder med dit site, kan der helt naturligt opstå spørgsmål til brugen hen ad vejen. Da det er et wordpress site, du har, vil du tit kunne finde hjælp via WordPress’ internationale supportfora.

Du vil også kunne opleve, at når du hen ad vejen opdaterer plugins, så kan der indimellem være ting på din side, der pludselig ser anderledes ud eller måske ikke virker. Dette er desværre et nødvendigt onde, da plugins mm skal holdes opdaterede for at holde sitet så sikkert som muligt, men  nye opdateringer kan samtidig risikere at spænde ben for noget af sidens øvrige funktionalitet. Igen kan man søge hjælp til dette på enten WordPress supportforum eller på det enkelte plugins support side. Alternativt kan I overveje at investere i et af mine klippekort – så kan I altid ringe til mig, hvis der er problemer.