Ny hjemmeside

Sådan foregår det ...


Herunder kan du læse,
hvordan det foregår, når du bestiller
en ny hjemmeside hos Netinspire.



Er der andre udgifter end prisen på hjemmesiden?

Mine priser er faste, og det betyder, at når vi har lavet en aftale om en pris, så vil der ikke komme nogle ekstra udgifter på fra min side. Vær dog opmærksom på, at der er 2 udgifter, du aldrig kan slippe for, når du skal have en hjemmeside: Først og fremmest skal du have et domænenavn – altså en adresse til din hjemmeside. Det koster 50-100 kr. om året for et .dk domæne, og noget mere, hvis det er et specielt domæne. De eksakte priser får du oplyst, når du bestiller dit domæne. Typisk bestiller du dit domæne samtidig med, at du indgår en hosting aftale. Hosting er nemlig en anden ting, du ikke kan undgå. Dit site skal “bo” et sted, og det er det, man kalder hosting. Nogle af de mest brugte udbydere er f.eks Simply og One.com, men der findes mange forskellige. Det koster fra ca. 450 kr. om året og op at lave en hosting aftale. Se de eksakte priser hos udbyderen. Derudover kan der også være forskellige udgifter til, hvis du ønsker særlige programmer eller plugins på din hjemmeside. Hvis der opstår ekstra udgifter til plugins eller programmer, vil du altid få besked på forhånd fra mig, så du kan vælge, om du vil fortsætte med plugin’et eller evt. finde en gratis løsning/droppe lige den funktionalitet.

 

Indgåelse af aftale

Når vi indgår en aftale om, at Netinspire skal lave din nye hjemmeside, vil du altid modtage en mail med beskrivelse af aftalen. Hér vil det fremgå hvad vi har aftalt, at sitet skal indeholde, samt prisen derfor. Herefter anses aftalen for bindende. Betaler du online, vil du modtage en bekræftelse af aftalen på mail umiddelbart efter betaling.

Arbejdet med sitet

Herefter går arbejdet med sitet i gang. Du vil blive bedt om at gøre dig overvejelser omkring sidens indhold, billeder, udseende og stemning, hvorefter vi udarbejder et designforslag – det såkaldte ”First Look”. Alt efter opgavens omfang vil det enten være forsiden samt 1-2 undersider, eller det vil være hele siden. Ud fra dette kan du komme med ændringer, rettelser, forslag til ændret design etc. Samtidig med at du modtager dit “First Look” sender vi normalt også en faktura på det aftalte beløb – medmindre du har betalt online, selvfølgelig.

Rettelser og korrekturgange

Medmindre andet aftales køres der med 2 korrekturgange. Èn efter First look, hvor der er normalt er mest fokus på designet – og derefter en endelig korrekturgang, hvor alle evt. rettelser til tekst og design gennemgås. Det er derfor en god idé at samle de rettelser, der måtte være, så de kan blive sendt samlet afsted til mig, når det er tid til hhv. den ene eller anden korrekturgang. Hvis der ønskes yderligere korrekturgange end de 2, der er en del af aftalen, faktureres disse på almindelige timebasis – eller som klip, hvis du har et klippekort hos os. Du vil dog altid blive informeret om dette på forhånd.

Levering af sitet

Når vi er blevet enige om looket, laves resten af sitet færdigt, hvorefter det leveres til dig / lægges online. Samtidig med at det meldes færdigt herfra, vil du modtage en videoguide, der viser, hvordan du fremover selv kan lægge nyt indhold på sitet. Har du specifikke ønsker til andre guides, f.eks hvordan du arbejder med gallerier/ændringer på forsiden etc, kan jeg også sagtens lave disse uden yderligere beregning.

Efter levering

I 14 dage efter leveringsdatoen, kan du frit kontakte os, hvis du støder på fejl på siden eller hvis du har spørgsmål omkring brugen af sitet etc. Efter 14 dage fra leveringsdato bekræfter vi aftalen som indfriet, hvilket betyder, at Netinspire ikke længere er ansvarlig for driften af sitet. Det er altså herfra dit eget ansvar at huske løbende at opdatere plugins, wordpress installationer mm, medmindre vi laver en særskilt aftale herom.

Har du brug for hjælp?

Når du arbejder med dit site, kan der helt naturligt opstå spørgsmål til brugen hen ad vejen. Da det er et wordpress site, du har, vil du tit kunne finde hjælp via WordPress’ internationale supportfora. Du vil også kunne opleve, at når du hen ad vejen opdaterer plugins, så kan der indimellem være ting på din side, der pludselig ser anderledes ud eller måske ikke virker. Dette er desværre et nødvendigt onde, da plugins mm skal holdes opdaterede for at holde sitet så sikkert som muligt, men nye opdateringer kan samtidig risikere at spænde ben for noget af sidens øvrige funktionalitet. Igen kan man søge hjælp til dette på enten WordPress supportforum eller på det enkelte plugins support side. Alternativt kan I overveje at investere i et af mine klippekort – så kan I altid ringe til mig, hvis der er problemer.