10 grunde til at folk køber noget

Jeg bliver nogle gange spurgt om, hvad der egentlig skal til for at sælge godt på nettet. Det er et godt spørgsmål – men desværre også et spørgsmål, der er ret komplekst at svare på, for der er mange ting, der kan spille ind. 

Men ser man på meget af den forskning, der er lavet omkring, hvorfor vi køber noget, så får vi et godt udgangspunkt. Som tekstforfatteren Jim Edwards skriver i sin bog “Copywriting Secrets“, så er det typisk disse 10 følelser, der sætter gang i salget:
 
Folk køber for at:

Hvis du formår at vise dine kunder, hvordan dit produkt eller din ydelse kan hjælpe dem med at opnå minimum én af disse 10 ting, så har du allerede skabt en langt bedre forudsætning for et godt salg.

Lad mig komme med et eksempel …

Mia sælger massage. 

Hun kan selvfølgelig sagtens lave en salgstekst, hvor hun skriver noget i stil med, at hvis du er træt af at have ondt i ryggen, så skal du booke en massage. Det kan også sagtens fungere, og så har hun jo allerede fat i punktet med at “slippe væk fra noget ubehageligt”.

Men hun kan også sagtens udvide sin salgstekst og trække endnu flere af salgsboosterne ind:

Hvis du holder din krop ved lige med jævnlig massage, så får du mere ro i hele din krop og sjæl, og vil oftere kunne undgå eksempelvis stress. 

Du vil også blive sundere og føle dig i tættere kontakt med din krop, hvilket styrker dit selvværd. 

Og når selvværdet vokser, føler du dig også mere anerkendt, bliver friere og mere glad – og derfor også mere populær.

Det kan selvfølgelig godt ende med at blive lidt søgt, hvis du prøver at få alle 10 boostere med i den samme tekst, og det skal du bestemt heller ikke. Det kommer også meget an på din kundetype, hvilke det giver mest mening at bruge.

Men brug gerne en 2-3 stykker i en salgstekst og pres gerne dig selv til at tænke dét, du sælger, lidt videre end bare det konkrete produkt.

Rigtig god fornøjelse,

signatur Malene

PS: Har du lyst til at dykke mere ned i, hvordan du skriver salgstekster, der rent faktisk sælger, så tjek mit Copywriter Pro kursus ud lige her

IMG_2308

Om Malene 

Jeg har arbejdet med online tekster, websites og online markedsføring siden omkring 2000.

Derudover har jeg leveret indhold til bl.a. Berlingske, Femina, BT, TV2.dk, været redaktør for flere af landets største magasiner, samt Digital chef hos Aller Medier. I dag har jeg Netinspire ApS, hvor vi hjælper især mindre selvstændig med at stå stærkere online.

Jeg er desuden underviser på bl.a. Holbæk Kommunes iværksætterforløb.

Kom i gang med at sælge online kurser!

Lær, hvordan du kommer i gang med at sælge din viden som online kurser, klubber eller forløb i 11 enkle trin. Vejl. pris: 169,95 kr.

Læs også ...

Forventer du for meget af din SEO?

Får du nok ud af din SEO?

Desværre er det, som om at mange har fået den opfattelse, at hvis bare man har skrevet et par SEO-tekster, så kommer kunderne helt af sig selv – men det er desværre ikke helt tilfældet. Læs her, hvad du egentlig kan forvente dig af en søgemaskineoptimeret hjemmeside…

Læs mere »