Young businesswoman in suit proclaiming something in horn

Det lærte jeg af at spise frokost med Beyoncé

... (og det er også vigtigt for dig)


Dengang jeg arbejdede som journalist for en masse forskellige medier, havde jeg fornøjelsen af at interviewe alle mulige verdensstjerner.

Nogle af dem var – og er – kæmpestore verdensstjerner, mens andre gik i glemmebogen stort set med det samme.

Nogle var søde, sjove og begavede, andre var det modsatte.

Sådan er det med stjerner, ligesom det er med alle os andre: De er forskellige.

Men.

Der var nogle af dem, der gjorde mere indtryk end andre.

Én af dem var Beyoncé.

Hende har jeg haft fornøjelsen af at interviewe mange gange, både mens hun var sammen med Destiny’s Child og efterfølgende. Og når man interviewer nogen flere gange, begynder de at kunne genkende en, og der kommer lidt mere ro på, når man interviewer.

Sådan var det også med Beyoncé og mig.

Sidste gang, vi sås – hvilket var da hun havde fået godt hul på den solokarriere, der nu har gjort hende til en af verdens største musikstjerner – bød hun på frokost, mens jeg interviewede hende.

Hun var klædt i en helt enkelt hvid kjole, kun tilsat et par små og meget stilrene guldsmykker. Nedtonet, smuk og elegant. Og så var hun lillebitte. Hun er nemlig ikke særlig høj, og er (eller var i hvert fald dengang) også meget spinkel.

Med andre ord var hun i princippet ikke én, der stod frem i kraft af sin fysiske fremtoning eller sin påklædning. Hun var stille og rolig, sød, eftertænksom og behagelig at være sammen med.

Men det er jo ikke sådan, hun er på scenen.

Eller.

Hun er da sikkert stadig sød og behagelig og alt det der, men hun er jo alt andet end stille og anonym, når hun giver den gas til sine store shows.

Og hvad var det så, jeg lærte af det – og som du måske også kan lære noget af, hvis du nogle gange mangler modet til virkelig at vise, hvem du er i din forretning.

At når du er ”på”, skal du skrue op for alle dine talenter!

Det kan godt være, du er stille og måske endda lidt forsigtig i privaten, men når du er ”på”, så skal der altså skrues op for din power, hvis du gerne vil bemærkes – også af dem på den bagerste række.

Det kræver mod at gøre!

Rigtig meget mod!

Og det gør det også, hvis din ”scene” ikke er de største koncertsale i verden, men er din computer og måske en facebook live, en youtube kanal, en blog eller bare de almindelige tekster på din hjemmeside og i dit nyhedsbrev.

Når du er ”på”, skal du skrue op for din power og udstråling, så der ikke er tvivl om, hvem du er og hvad du står for. Du skal skrue op for de ting, du gerne vil have, folk skal lægge mærke til og huske dig for.

Ellers træder du ikke ud af mængden.

Faktisk er det ikke anderledes end at en skuespillers scenemakeup er noget, man aldrig ville gå med til hverdag, fordi makeuppen er lagt for at fremme ansigtstrækkene, så de træder tydeligt frem i det særlige lys, der er på en scene.

Det er det samme, du skal gøre med din power og dine talenter.

Skru op for dem, så dine egne træk og dét, du er god til, træder særligt tydeligt frem på lige præcis den scene, du er på.

Det var dét, som Beyoncé lærte mig til en frokost, hvor hun sad og var så afdæmpet og elegant, men hvor hun kort efter gav den fuld skrue på scenen med svingende hofter, store armbevægelser og masser af hotness.

Det var alt sammen en del af hende, men hun skruede op og ned for det, alt efter lejligheden.

På scenen havde den afdæmpede og elegante Beyoncé aldrig ramt så mange, som hun har ramt i dag.

Og omvendt, ville scene-Beyonce nok have været temmelig belastende at spise frokost med den eftermiddag på D’Angleterre 😊

psykologiske triggere

Bliv ENDNU skarpere, når du skriver tekster!

Hent e-bogen: “11 heftige psykologiske triggere – der virker! her.
Du tilmelder dig samtidig mit nyhedsbrev, hvor du løbende får tips, tricks og ny viden om at skabe interesse og salg på nettet.

profil

OM MALENE FICH WEISCHER

Jeg har arbejdet med online tekster, websites og online markedsføring siden omkring 2000.

Derudover har jeg leveret indhold til bl.a. Berlingske, Femina, BT, TV2.dk, været redaktør for flere af landets største magasiner, samt Digital chef hos Aller Medier.

I dag har jeg Netinspire.dk – Online markedsføring, der er til at forstå! Jeg er underviser på Holbæk Kommunes iværksætterforløb, hjælper på Maj Wismanns Online Markedsførings Mentorforløb, samt er rådgiver i Holbæk Erhvervsforums rådgivningscafé

vejviser
vejviser