Online content

Content marketing
– kan du lave indhold, der sælger?

Content marketing er et af de helt store buzzwords lige for tiden og det er der efter min mening god grund til. For målretter og tilpasser du dit indhold, så det rammer lige ned i din (potentielle) kundes behov, så har du et af de stærkeste virkemidler på markedet overhovedet. Men det kræver selvfølgelig, at du ved, hvad du gør …

Content marketing handler i bund og grund om at bruge indhold til at sælge. Indhold kan være noget, du allerede har liggende på dit site eller i dit bagkatalog eller det kan være nyt indhold, som bliver skabt til formålet. Og dét, du sælger, kan være alt fra produkter til ydelser. Hele tanken er, at man bruger sit indhold til at lede kunden hen til et køb.

Kan man så bruge content marketing til alle produkter?

Ja, det kan du i princippet godt. Hvis dit produkt eller din ydelse på nogen måde kan få bundet en historie rundt om sig. For det handler om at skabe en historie, en fortælling, som gør, at dit produkt bliver det mest attraktive for den potentielle kunde.

  • Hvis du f.eks sælger keramikvaser, så skab historier omkring dine vaser. Gerne omkring hvert enkelt design. Du kan gøre det i en blog eller gennem artikler og/eller videoer, hvor du fortæller, hvordan du fik idéen til lige den form, hvordan den opstod, hvad du blev inspireret af, hvordan du selv ville style den, hvor den står i dit eget hjem etc etc.

  • Hvis du sælger CNC-fræsede emner, så fortæl om de enkelte emner, du tidligere har produceret. Fortæl hvad udfordringen var, hvad de skulle bruges til – hvorfor lige præcis dét emne var så vigtigt at få lavet, hvad dets funktion er, hvor vigtig præcisionen var … Del din interesse og viden for de emner, du bearbejder, med andre, så de kan mærke og dele din professionelle stolthed.

  • Hvis du sælger online ydelser, så kobl en masse artikler om samme emne til dit website. Vis ,at du er den bedste på markedet og at du ved, hvad du taler om. Vis, at du både kan og vil hjælpe folk. Lad dem tænke, at hvis de kan få dét her gratis, så må dét, man betaler for, VIRKELIG være godt.

 

Jeg vil påstå, at man for langt de fleste produkter og ydelser kan koble artikler på, som ikke i sig selv er salgstekster, men som er oplysende, inspirerende og informative og undervejs i teksten bearbejder og motiverer læseren til at foretage et køb og dermed blive til en ny kunde i kartoteket. Uden at de føler sig hverken snydt eller manipuleret.

 

sign-lille75

psykologiske triggere

Bliv ENDNU skarpere, når du skriver tekster!

Hent e-bogen: “11 heftige psykologiske triggere – der virker! her.
Du tilmelder dig samtidig mit nyhedsbrev, hvor du løbende får tips, tricks og ny viden om at skabe interesse og salg på nettet.

profil

OM MALENE FICH WEISCHER

Jeg har arbejdet med online tekster, websites og online markedsføring siden omkring 2000.

Derudover har jeg leveret indhold til bl.a. Berlingske, Femina, BT, TV2.dk, været redaktør for flere af landets største magasiner, samt Digital chef hos Aller Medier.

I dag har jeg Netinspire.dk – Online markedsføring, der er til at forstå! Jeg er underviser på Holbæk Kommunes iværksætterforløb, hjælper på Maj Wismanns Online Markedsførings Mentorforløb, samt er rådgiver i Holbæk Erhvervsforums rådgivningscafé

vejviser
vejviser