Online salg - sådan skaber du det rette fundament for at sælge online

Er din forretning god, dårlig eller træls?

Jeg går nogle gange til kiropraktor.

Hun er sød, dygtig og virkelig god til at rette en ryg ud, der bruger alt for meget tid på at sidde dårligt foran en skærm (eller ligge dårligt i sofaen og spille Bubble Shooter).

Anyway…

Da jeg var til min første undersøgelse hos hende, prikkede hun på den dér hårde og insisterende måde, som kun fagpersoner med stærke fingre kan, og spurgte for hvert prik om det var godt, om det gjorde ondt  – eller om det bare var træls.

Det var en inddeling, jeg faldt for med det samme.

God, dårlig eller træls.

Det er da til at have med at gøre…

Og derfor vil jeg spørge dig: Er din forretning god, dårlig eller træls?

Er den god, er det jo fedt!

Er den dårlig, er det ikke fedt – men så er du højst sandsynligt ved at gøre noget ved det. For en dårlig forretning holder jo ikke i længden.

Men er den bare træls, så er det straks lidt værre.

For så går det hverken rigtigt godt eller rigtigt skidt.

Det går bare…

… Men uden at være rigtigt sjovt. 

  • Måske har du ikke nok kunder. Det løber sådan nogenlunde rundt, men der er ikke det store overskud, og en uforudset regning, sygdom eller såmænd bare en ferie vil kunne vælte hele læsset.
  • Eller du knokler løs for dine kunder – men kan ikke lide at tage (nok) penge for den tid, du bruger, så du har konstant alt for travlt og føler, du er fanget i en skrue uden ende.
  • Eller du føler, at du ikke helt beskæftiger dig med det rigtige – eller på den helt rigtige måde – men du kan ikke finde tiden til at ændre og rette til, for hverdagen skal jo også passes.
  • Eller du vil gerne være mere aktiv med online kurser og markedsføring, men ved ikke helt, hvordan du skal komme i gang og gøre det ordentligt (og uden at spilde penge på det)
  • Eller, eller, eller… Eksemplerne på en træls forretning er mange. Det er dér, hvor det egentlig går okay, men bare ikke er rigtigt godt.

     

Det er farligt.

Farligt, fordi det er så svært at få gjort noget ved.

Som sagt … Hvis din forretning går dårligt og lokummet brænder, så skal du nok få fingeren ud og reagere.

Men hvis den bare er træls, så er det ikke sikkert, du får gjort noget ved det.

Så tager den ene dag den anden, og alt bliver ved med at være det samme.

Derfor kan en træls forretning blive det, der suger glæden og lysten til dét, du laver, ud af dig. For du er ikke rigtigt tilfreds, men det går ikke skidt nok til, at du får gjort noget ved det – og den slags slider på sjælen.

En træls forretning er med andre ord lidt en venteplads.

Det er ikke her, der sker nogen udvikling.

Det er ikke her, glæden rigtigt findes.

Det er ikke her, den store indtjening findes.

Det hele er sådan lidt uforløst og lidt øv … men bare ikke helt nok til, at du bliver tvunget til at gøre noget ved det.

Kan du genkende det?

Hvis du kan, vil du så ikke godt love mig, at du gør noget ved det?!

Dit liv som selvstændig skal ikke være træls. Det skal være sjovt og givende.

Selvfølgelig skal der indimellem laves rugbrødsarbejde. Og det er aldrig alle dage, der er lige euforisk lykkelige. Men grundfølelsen skal være, at du har det FEDT med det, du laver. Ellers skal du reagere og gøre noget ved det.

Èn af de måder, du kan reagere på, er ved at give din forretning et boost hos mig.

Et boost hos mig går ud på, at vi to igennem 3 måneder arbejder målrettet på at gøre din forretning til en online succes.

Du får både rådgivning og sparring direkte af mig, du får undervisning, og du får praktisk hjælp til det tekniske.

Så er boost hos mig er altså et 1:1 parløb i ordets bogstaveligste forstand.

Det er dig og mig, der arbejder på at få DIN forretning til at lykkes.

 
Med boostet får du:

  • 2 gange 1:1 sparring med mig på mit kontor i Holbæk (eller via Zoom hvis du foretrækker det)

  • Mulighed for løbende sparring og hjælp på mail eller telefon gennem alle 3 måneder

  • 5 timers praktisk hjælp til f.eks. at opsætte et online kursus, opdatere din hjemmeside el.lign.

  • En rigtig, fysisk workbook på mere end 100 sider med viden, opgaver og udfordringer, der for alvor vil sætte fut i din forretning

  • Masser af motivation, praktisk hjælp og kærlige skub (eller spark i r*ven, hvis det er dét, der skal til)

  • Forslag til strategi og videreudvikling, så du selv kan arbejde videre på drømmen, når forløbet er slut.

Du får altså personlig og direkte hjælp hele vejen, så vi kan få dig og din forretning sat på de skinner, der fører den væk fra træls (eller dårlig) og direkte hen imod din drøm.

Kunne det være noget for dig? Så læs mere om boostet lige her: https://netinspire.dk/online-business-boost/

psykologiske triggere

Bliv ENDNU skarpere, når du skriver tekster!

Hent e-bogen: “11 heftige psykologiske triggere – der virker! her.
Du tilmelder dig samtidig mit nyhedsbrev, hvor du løbende får tips, tricks og ny viden om at skabe interesse og salg på nettet.

profil

OM MALENE FICH WEISCHER

Jeg har arbejdet med online tekster, websites og online markedsføring siden omkring 2000.

Derudover har jeg leveret indhold til bl.a. Berlingske, Femina, BT, TV2.dk, været redaktør for flere af landets største magasiner, samt Digital chef hos Aller Medier.

I dag har jeg Netinspire.dk – Online markedsføring, der er til at forstå! Jeg er underviser på Holbæk Kommunes iværksætterforløb, hjælper på Maj Wismanns Online Markedsførings Mentorforløb, samt er rådgiver i Holbæk Erhvervsforums rådgivningscafé

Kom i gang med at sælge online kurser!

Lær, hvordan du kommer i gang med at sælge din viden som online kurser, klubber eller forløb i 11 enkle trin. Vejl. pris: 169,95 kr.

Læs også ...

Forventer du for meget af din SEO?

Får du nok ud af din SEO?

Desværre er det, som om at mange har fået den opfattelse, at hvis bare man har skrevet et par SEO-tekster, så kommer kunderne helt af sig selv – men det er desværre ikke helt tilfældet. Læs her, hvad du egentlig kan forvente dig af en søgemaskineoptimeret hjemmeside…

Læs mere »

Hop med på nyhedsbrevet og få 21 tips til, hvordan du kan sætte gang i dit online salg