Hvor-meget-skal-du-gøre-ud-af-SEO

Hvor meget bør du gøre ud af at lave SEO tekster?

SEO tekster er en vigtig del af en SEO optimering. Uden en god SEO tekst, bliver du ganske enkelt ikke fundet af søgemaskinerne. Eller hvad?

Der er meget snak om SEO lige for tiden. Alle taler om SEO, om at skrive SEO tekster og om at komme til at ligge nummer 1 på Google. – Og det er egentlig godt nok, for jeg tror, at en bevågenhed omkring SEO og hvad gode SEO tekster kan gøre for din forretning er ekstremt vigtigt i nutidens mediebillede.

Tag bare dig selv.

Hvad gør du selv, når du skal booke en rejse, finde en elektriker eller komme på idéer til aktiviteter med ungerne i weekenden? Du googler.

Det gør alle andre også, når de skal finde noget. Hvad enten det er psykologer, sexlegetøj eller campingpladser, de leder efter. Vi googler på livet løs.

 

Kan du blive fundet på Google?

Derfor er det selvsagt også vigtigt, hvis du har noget at sælge eller i det hele tage bare gerne vil findes, at du rent faktisk bliver fundet, når folk googler noget, der er relevant for dét, du beskæftiger dig med. Det er meget svært at sige det modsatte meningsfyldt.

Men betyder det så, at vi alle sammen skal have store SEO strategier og skrive i nøgleord og fylde vores artikler med vrøvl til ære for søgemaskinerne?

Bestemt ikke.

For nogen kan det sagtens være relevant at hyre et full service SEO bureau til at stå for al deres SEO, for andre kan det være en god idé at hyre f.eks. én som mig, til at skrive deres SEO tekster. Men for andre igen er det helt fint at nøjes med mindre end det.

 

Hvad går SEO tekster ud på?

SEO tekster har fået et ry for at være noget ulæseligt vrøvl, som er fabrikeret til at narre Googles søgerobotter ind på ens hjemmeside. Men intet kunne være mere forkert.

SEO tekster i dag er først og fremmest skrevet til mennesker. Men da man jo gerne vil have, at disse mennesker så rent faktisk også finder det indhold, man forhåbentlig da har anstrengt sig for at lave så godt som muligt, er det nødvendigt at tænke nøgleord ind i sin tekst.

Igen: du kan bruge Googles søgeordsværktøj eller hyre speciel hjælp til at finde de nøgleord, som er relevante for dig, men du kan jo også starte med bare at tænke dig lidt om. Sætte dig i din kundes sted. Folk, der helst skal lande på din side, hvad kunne de tænkes at søge efter?

Har du en campingplads i Odense, så kunne man jo godt tænke i at optimere mod ”campingplads i Odense” og er pladsen ekstra børnevenlig, kan du jo optimere mod ”børnevenlig campingplads i Odense”.

 

Kom i gang med SEO arbejdet

Prøv så at skrive den vending ind i dine SEO tekster – og især i overskrifter og anden fremhævet tekst. Og prøv i øvrigt samtidig at få andre campingpladser eller portaler til at linke ind til din side – gerne hvor de bruger den samme sætning i linkteksten.
Allerede dér er du kommet godt i gang med at øge din SEO værdi.

Det er ikke noget, der jager folk væk fra dine tekster og det er ikke noget, der lægger dig ned af stress.

Det lægger dig måske nok heller ikke nummer 1 på Google sådan lige uden videre, men så er du i gang med stille og roligt at bevæge dig op på Googles liste og samtidig får du oparbejdet en forståelse af, hvad SEO går ud på. Så kan du altid raffinere dit søgeordsarbejde hen ad vejen.

 

Held og lykke med indsatsen!

sign-lille75

 

psykologiske triggere

Bliv ENDNU skarpere, når du skriver tekster!

Hent e-bogen: “11 heftige psykologiske triggere – der virker! her.
Du tilmelder dig samtidig mit nyhedsbrev, hvor du løbende får tips, tricks og ny viden om at skabe interesse og salg på nettet.

profil

OM MALENE FICH WEISCHER

Jeg har arbejdet med online tekster, websites og online markedsføring siden omkring 2000.

Derudover har jeg leveret indhold til bl.a. Berlingske, Femina, BT, TV2.dk, været redaktør for flere af landets største magasiner, samt Digital chef hos Aller Medier.

I dag har jeg Netinspire.dk – Online markedsføring, der er til at forstå! Jeg er underviser på Holbæk Kommunes iværksætterforløb, hjælper på Maj Wismanns Online Markedsførings Mentorforløb, samt er rådgiver i Holbæk Erhvervsforums rådgivningscafé

vejviser
vejviser