Skrivekursus og mentorforløb

Online tekstforfatter

12 ugers skrivekursus og mentorforløb til dig, der vil give konkurrenterne baghjul!

Kender du det:

Du vil gerne sælge mere med din hjemmeside.

Du vil gerne skrive knaldgode tekster, der kan sælge dine produkter og vise verden, hvem du er. Du vil skrive spændende nyhedsbreve, skarpe blogindlæg og sprudlende facebook opdateringer…

Alle de dér ting, de rigtig gode allerede gør.

Du får det bare ikke gjort.

Ikke nok, i hvert fald. Ikke vedvarende. Og du føler hele tiden, at der er noget, du godt kan gøre bedre. – Også selvom du måske ikke er 100% sikker på, hvad det er.

Virker det bekendt?

Så er dette det perfekte forløb for dig!

Her lærer du nemlig præcis dét, du skal kunne for at sælge meget mere med dine tekster og din hjemmeside.

Du lærer alle de bedste tricks og redskaber at kende og samtidig får du en mentor (mig), der giver dig personlig feedback, sparrer med dig og hjælper dig med rent faktisk at få tingene gjort, så du kan komme ud over stepperne med dit salg og din forretning!

Er du klar til at din business skal rykke?

  • Skrivekurset er lavet til dig, der gerne vil bruge din hjemmeside mere aktivt til at brande både dig selv, dine ydelser og produkter, samt din viden.
  • Til dig, der godt er klar over, at det er vigtigt med en aktiv og velfungerende hjemmeside, hvis du skal have nye kunder i butikken, men som har svært ved at få hul på det hele.
  • Til dig, der allerede arbejder med online markedsføring, men er i tvivl, om dine tekster er stærke nok og om du i det hele taget griber det an på den rigtige måde.
  • Til dig, der har købt masser af online kurser, men som har svært ved at finde tiden til rent faktisk at bruge de ting, du har lært undervejs
  • Til dig, der arbejder med rådgivning, hvor det er dig og din viden, der er i centrum, og det derfor er vigtigt at få fortalt folk, hvad du kan.

Det er et skrivekursus, der giver dig resultater og som sikrer dig en hjemmeside med minimum 12 velfungerende, skarpe og sælgende tekster, når forløbet er slut. Dertil får du masser af sparring, råd, undervisning, personlig feedback samt selvfølgelig svar på alle dine spørgsmål.

Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at det også er et kursus, der kræver noget af dig!

Du får mig som mentor, og jeg lover at undervise dig, inspirere dig, holde dig til ilden, lægge planer med dig og sætte deadlines for dine afleveringer – men det er dig selv, der skal gøre arbejdet. Du skal smøge ærmerne op og få tingene skrevet, og jo mere tid, du lægger i det, jo bedre resultater vil du få!

Til gengæld kan jeg love dig, at det bliver sjovt! Og jeg vil også godt love dig, at når du først begynder at se resultaterne af din indsats, så får du helt sikkert lyst til at skrive mere.

Sådan foregår skrivekurset

Først og fremmest et dette et skrivekursus, der kører med små hold.

Der kan kun være 5 deltagere på et forløb. Hverken mere eller mindre.

Der skal nemlig være god tid til at give personlig sparring til alle deltagerne og arbejdet målrettet med hver enkelt.

Så kun 5!

Vi starter tirsdag 3. april kl. 10.00 med en livesession i vores lukkede facebook gruppe. Her vil der være mulighed for at møde hinanden og jeg vil samtidig give jer en grundig introduktion til både hele forløbet og til online markedsføring i det hele taget.

I den efterfølgende uge vil vi tage en 30 minutters personlig samtale, enten på mit kontor i Holbæk eller via Skype. Her lægger vi sammen en personlig plan for dit forløb: Hvilke tekster skal du skrive, hvornår skal de afleveres og hvad skal fokus for dem være.

Herefter starter selve 12-ugers forløbet:

Online skrivekurset er delt op i tre temaer, som hver indeholder 4 moduler. Temaerne er:

1: Henvender du dig til de rigtige?

2: Skriv, så det sælger og ses!

3: Få endnu flere kunder i butikken!

Hvert tema skydes i gang med en livesession i den lukkede facebook gruppe, hvor du og de andre deltagere i forløbet får en introduktion til temaet, samt får mulighed for at stille spørgsmål, hvis der er noget, I brænder inde med. Derudover vil du være i løbende kontakt med mig gennem hele forløbet, hvor du dels får personlig feedback på de tekster, du skriver og dels har mulighed for løbende at stille mig spørgsmål, både på mail og i den lukkede facebookgruppe.

Hver mandag kl. 11.00 bliver der åbnet op for ugens modul, som vil være en kombination af teori, praktiske opgaver og idéer til, hvor og hvordan du kan gå endnu dybere ned i emnet, hvis du ønsker det.

Sideløbende med disse moduler vil du hver uge have aflevering af en tekst, jf. den aftale vi lavede på vores indledende møde, og den vil du få personlig feedback på, så du er sikker på, at den er 100% i orden!

Skrivekursus i 12 moduler:

TEMA 1: HENVENDER DU DIG TIL DE RIGTIGE?


Modul 1: Find din målgruppe (og dig selv)

I det første modul skal vi se på, hvem der egentlig er din målgruppe, men før vi kan gøre det, skal vi se på, hvem du egentlig er som brand, hvad du udstråler og hvad, du gerne vil sælge.

Hvad er det for nogle produkter, der vil give mening for dig at have på hylden – og hvem vil det give mening at sælge dem til?

En af de store fejl, som mange laver, er at tro at kunderne ved mere end de gør og at de ligner dig selv. Men det gør de desværre sjældent. Hvem dine kunder er, finder vi ud af i løbet af dette modul.

Modul 2: Kundetyper –  hvad trigger DINE kunder til at købe?

Selv inden for en veldefineret målgruppe findes der mange forskellige kundetyper. Nogle ønsker f.eks at købe noget, alene fordi det ser nyt og spændende ud, mens andre udelukkende køber noget, de har undersøgt både på tværs og på langs og i meget lang tid.

Det er med andre ord forskellige ting, der trigger os til køb, og i dette modul lærer du, hvad der trigger netop dine kunder!

Det er vigtig viden, når du skriver, for når du sælger online produkter kan du ikke stå ansigt til ansigt med kunden og mærke efter, hvor de er. Det skal du vide på forhånd.

Modul 3: Kunderejse og funnels – en kunde er ikke bare en kunde mere.

I den klassiske markedsføring handlede det lidt groft sagt om at råbe sit budskab ud til så mange som muligt, så de skyndte sig ned i butikken og foretog deres køb. Det var altså meget en envejsdialog. Sådan er det ikke mere.

Kunderne kommer mange forskellige steder fra, og nogle aner ikke hvem du er, mens andre stort set er klar til at købe, når de klikker ind på din hjemmeside. Plus der er alle dine tidligere kunder, der måske kunne tænkes at købe igen – eller måske anbefale dig til deres venner.

Du skal rumme dem alle, og du skal være bevidst om den rejse en kunde er på, så du ikke taber nogen undervejs. Hvordan du sørger for dette, lærer du her i modul 3.


Modul 4: Sælger du det rigtige til dine kunder?

I dette modul skal vi se nærmere på de ting, du sælger. Rammer de rigtigt i forhold til dine kunder?

Du kommer til at høre om kundens motivation til at købe hos dig og du vil lære, hvad det egentlig er, kunden køber. For det er sjældent det fysiske og konkrete produkt, der tiltrækker mest, når det kommer til stykket.

Du vil komme til at lære, hvor du kan finde ud af, hvad dine kunder egentlig tænker, ønsker og drømmer om, og sammen ser vi på hvordan dine produkter kan skrues sammen og præsenteres, så de taler lige ind i disse drømme.

TEMA: SKRIV, SÅ DET SÆLGER OG SES

Modul 5: Sådan opbygger du en tekst, folk gider at læse (inkl. skrive-skabeloner)

Tekster er forskellige. En pressemeddelelse skal ikke kunne det samme som et blogindlæg, der igen ikke skal kunne det samme som en produkttekst eller en SEO-tekst. Og nogle gange falder det hele så sammen alligevel.

I dette modul skal vi taler om formålet med de forskellige tekster og om, hvordan du opbygger en tekst, som folk rent faktisk gider at læse. Hvilke triggere kan du bruge for at få folk til at hænge på hele vejen gennem teksten – og skal de overhovedet læse hele teksten?

Dertil får du en række skabeloner til opbygning af tekster, som du kan trække frem af skuffen hver gang, du skal skrive noget og på den måde være sikker på, at dine tekster sidder i skabet – hver gang!

Modul 6: Den optimale overskrift / emnelinje

Dine overskrifter må du aldrig sjuske med! Det er dem, der trækker fok ind på din side. Dem, der vækker folks nysgerrighed. Dem, som hiver folk ind via Google/SEO – og hvis du skriver nyhedsbreve, er det også din emnelinje, der afgør, om folk vælger at åbne nyhedsbrevet eller ej.

I dette modul lærer du, hvordan du skruer den optimale overskrift eller emnelinje sammen. Den overskrift, der gør, at folk klikker ind og læser videre om alt det, du gerne vil fortælle; herunder selvfølgelig dine ydelser og dine produkter.

Modul 7: Social Proof

Hvorfor er der så mange, der bruger testimonials og anmeldelser på deres sider, og hvorfor kører så mange med særlige priser for de hurtige?

Det hele handler om det, der kaldes Social Proof, nemlig vores behov for at få bekræftet vores valg af andre. Når du sælger ting på nettet, kan du ikke skabe tryghed for kunden ved at vise en fin butik eller ved at de kan tale med dig face-to-face, så i stedet må du skabe tryghed på en anden måde.

Hvordan du kan skabe den tryghed, der gør, at din kunde gerne vil købe hos dig- og hvordan du via dine tekster og dit indhold kan forventningsafstemme med din kunde, så de også bliver glade for dét, de har købt og gerne vil anbefale dig til andre, lærer du her!

Modul 8: Site-flow og call-to-actions

I dette modul handler det ikke så meget om dét, du skriver, men mere om, hvordan du får sat det op på din hjemmeside.

Du skal betragte din hjemmeside som en slags tragt, der skal lede kunderne de rigtige steder hen, så vi kommer ikke udenom at kigge på opbygningen af din side. Men derudover kommer du også til at arbejde med brugen af call-to-actions. Hvad virker og hvorfor – og hvor er det egentlig bedst at sende din kunder hen? (og nej, det er ikke altid til shoppen).

TEMA: FÅ ENDNU FLERE KUNDER I BUTIKKEN

Modul 9: Skriv målrettet med strategisk blogging

Strategisk blogging behøver ikke at handle om at have en blog. Men det handler om at skabe en kontinuerlig strøm af målrettet indhold, der brander din virksomhed eller dig, og får dig til at sælge mere. I dette modul lærer du, hvordan du arbejder med strategisk blogging.

Du vil få en række planlægningsredskaber og du vil lære, hvordan du griber skrivningen af, når du skriver med et strategisk syn for øje.

Det er nemlig meget anderledes end når du f.eks skriver et hurtigt blogindlæg, og netop denne forskel kan betyde alverden for din forretning på den lidt længere bane.

Modul 10: Spred dit budskab på de sociale medier

Facebook. Snapchat. Instagram. Linkedin. Pinterest. De sociale medier er efterhånden helt og aldeles nødvendige, når du skal have dit budskab ud i verden. Men hvordan kan du være til stede på alle platformene – og skal du overhovedet det?

I dette modul lærer du at udvælge hvilke platforme, der er de vigtigste for dig, go du lærer at prioritere din indsats. Derudover lærer du, hvordan du skriver opslag, som folk får lyst til at reagere på, og du lærer en række redskaber at kende, som gør de løbende opdateringer meget nemmere at håndtere!

Modul 11: Nyhedsbreve – den direkte vej til dine kunders opmærksomhed

Nyhedsbreve behøver overhovedet ikke at handle om nyheder. Derimod er de en eminent mulighed for at huske dine kunder på, at du er der – og for at nye og kommende kunder kan lære dig bedre at kende.

I dette modul skal det derfor handle om nyhedsbreve. Med den nye persondataforordning er der kommet nye regler på området, og dem lærer du selvfølgelig at kende her.

Du lærer også flere af de forskellige nyhedsbrevs-systemer at kende og sammen finder vi ud af, hvad der vil være den bedste løsning for dig. Samtidig lærer du, hvordan du bygger et godt nyhedsbrev op, ligesom du får et inspirationsboost i form af en masse eksempler på nyhedsbreve fra den virkelige verden!

Modul 12: Tænk SEO ind i teksten

Dette er det sidste modul i forkøbet, og har du overholdt dine deadlines, står du nu med 11-12 færdige tekster til din hjemmeside. Dem skal du nu tænke SEO ind i.

Grunden til, at vi først tager fat i SEO nu er, at du skal lære, hvordan du bruger det i praksis. Det er nemlig langt fra alle tekster, du skal SEO optimere, og desuden er SEO arbejdet en ongoing proces, så du kan ligeså godt vænne dig til, at du man sjældent er HELT færdig med en tekst. Der vil altid være ting, der løbende skal forbedres; i hvert fald når man taler om SEO og om at beholde en placering i søgeresultaterne. Hvordan du gør det, hvordan du arbejder med det såkaldte onsite SEO og hvordan du kan følge med i resultaterne af din indsats, lærer du i dette modul.

I ugen efter det sidste modul holder vi endnu en personlig 30 minutters samtale, hvor vi samler op på forløbet og sammen lægger en slagplan, som du kan følge videre frem.

Hele det samlede beløb består altså af:

  • Live session på facebook med introduktion til både forløbet og til online markedsføring generelt.
  • 30 minutters indledende personlig samtale over Skype eller i Holbæk
  • Personlig plan for de tekster, du skal skrive igennem forløbet med tidsrammer og deadlines for teksterne
  • Personlig feedback på op til 12 tekster
  • 3 x livesessions om temaerne samt med Q&A i facebook gruppen
  • 12 online kursusmoduler med opgaver, modeller og arbejdsark
  • Opfølgende personlig samtale, 30 minutter via Skype eller i Holbæk
  • Lukket facebook gruppe med kontinuerlig mulighed for sparring med andre, motivation, indspark og nyheder.

OM DIN MENTOR

 Jeg hedder Malene Fich Weischer, og det er mig, der kommer til at være din mentor.

Jeg har arbejdet med indhold det meste af sit liv: Som journalist, for bl.a. Berlingske, Femina, BT, TV2.dk, som redaktør for flere af landets største magasiner og senest som Digital chef hos Aller Medier.

Jeg har desuden arbejdet med kommercielt indhold som f.eks pressemeddelelser, SEO og salgstekster, samt med digital produktudvikling og undervisning.

I dag er jeg ejer af online markedsførings virksomheden Netinspire.dk, samt partner i Blog Bureauet, der leverer webindhold til virksomheder. Dertil er jeg fast underviser på Holbæk Kommunes iværksætterforløb, samt fast rådgiver i Holbæk Erhvervsforums rådgivningscafé.

Desuden har jeg hjulpet adskillige nystartede iværksættere og mindre virksomheder med at få greb om alle deres muligheder på nettet og med at få prioriteret deres indsats og skabt overblik – og jeg hjælper også meget gerne dig!

Skrivekursus: Praktisk info

 

Kursusstart: tirsdag 3. april 2018

Antal deltagere: Max 5 på holdet

Early bird pris indtil 11. marts: 9.995 kr + moms. Du kan enten betale på én gang eller du kan dele beløbet op i rater, enten 6 rater a 1.666 kr + moms eller 12 rater a 833 kr. + moms.

Herefter stiger prisen til 12.295 kr., som selvfølgelig også kan deles op i hhv. 6 eller 12 rater uden merbetaling.

 

Hvis du har spørgsmål til forløbet, er du altid velkommen til at kontakte mig på malene@netinspire.dk

Hvad siger andre om mig?

Skriveforløbet var en sand åbenbaring og øjenåbner. Dygtige Malenes engagement gav et fantastisk pust,  mine hjernevindinger  blev i den grad støvet af!

Det er den bedste investering jeg har gjort i mig selv i forbindelse med min spirende aktivitet. Med skriveforløbet har jeg fået vigtige redskaber, som jeg glæder mig  til at blive bedre til at bruge.

Hanna Lind, aromaterapeutwww.Fransk-aromaterapi.dk

Jeg havde helt mistet pusten, da jeg fandt Malene! Derfor var det fuldstændig uvurderligt for mig at sidde foran hende med min spirende drøm i hænderne og få lov at fremlægge mine ideer, usikkerheder og kreative kaos. Malene så lynhurtigt meningen i galskaben, fjernede støjen og satte projektørlys på næste skridt – ud fra en balance mellem ufravigelig realisme, erfaring og respekt for min vision. Every dreamer needs a Malene : )

Maria, coach

Malene, det var så godt i dag. Jeg er så glad for din sikre navigering, i idé kaos af muligheder! Du skærer benet blankt og viser hvor der kan gnaves bid for bid, Rom blev ikke bygget i en mundfuld.
Du har gjort mit business univers meget konkret og lige til at stige ombord i. Nu tager jeg ikke hele havet men én bølge af gangen.
Jeg glæder mig til at skabe vækst, som vi ved vores næste møde kan tygge igennem, pudse af og give medvind!

Cirsten Gulstad, indehaver af The Abundance Bliscademy

Jeg har arbejdet sammen med Malene Fich Weischer og har kun godt at sige om hendes evner til at få en tekst til at leve på nettet. Malene har både øjet for den gode historie og er i stand til at formidle den til målgruppen. Derudover har hun redskaberne til at få en tekst til at dukke op øverst, når man søger på Google, og til at involvere brugerne.

Charlotte Heje HaaseForfatter

Malene er super engageret – og meget god til at formidle budskabet. Faglig skarp, men alligevel afslappet og meget hands-on orienteret. Hun har bred erfaring inden for online markedsføring og er god til at kommunikere sin professionelle viden via eksempler og tips og tricks, så folk virkelig forstår det og nemt kan implementere den nye lærdom i egen virksomhed.

Bodil Islann, Erhvervskonsulent ved Holbæk Erhvervsforum

Du kan regne med Malene, og du kan regne med et godt stykke arbejde. Jeg er for nylig begyndt at henvise mine egne kursister fra mit Online Markedsføring Mentor Forløb til hende, når de har brug for tekster til deres hjemmesider, og kan også varmt anbefale dig at benytte dig af hendes kompetencer. De er sjældne.

Maj Wismann, online marketing nørdinde hos www.onlinebiz.dk og www.websexolog.dk

Malene er ikke blot kreativ, ambitiøs og engageret – hun er også lynhurtig og har en næse for hele tiden at vurdere, hvor det er bedst at bruge sine kræfter og lægge energien. Det er et stort talent i en branche, hvor man hurtigt kan fortabe sig i detaljer, forelske sig i egne ideer og lade sig forføre af visuelle fatamorganaer.
Hvis du er så heldig at skulle arbejde sammen med Malene, kan jeg blot sige: Tillykke. Det bliver sjovt og succesfuldt.

Lizl Rand, forfatter og foredragsholder

Mere til dig: