Få hjælp til
email marketing og nyhedsbreve

Email marketing og nyhedsbreve – er det ikke det samme?

Nej, og jo.

Det kommer an på formålet. 

Nogle virksomheder vil gerne sende et helt klassisk nyhedsbrev ud, f.eks. en gang om måneden, hvor de fortæller lidt om, hvad der sker i virksomheden nu og her. Det kan være kommende events, messer, kurser, produktlanceringer mm. Det er dét, jeg kalder klassiske nyhedsbreve.

Email marketing går skridtet videre og arbejder strategisk med indhold, der bliver sendt ud i målrettede mailflows. Det kan være serier af mails, der henvender sig til specifikke dele af din målgruppe eller mails, der sælger bestemte produkter gennem velforberedte kampagner, som måske skydes i gang af et webinar eller en anden for for freebie.

Hos Netinspire hjælper vi gerne med begge dele. Både med at skrive de klassiske nyhedsbreve, og med at sætte de store og tit mere komplicerede og automatiserede email kampagner op.

 

"Malene arbejder hurtigt, grundigt og overholder altid deadlines"

"Vi har arbejdet med Malene fra Netinspire over en længere periode og er sindssygt tilfredse.

Malene arbejder hurtigt, grundigt og overholder altid deadlines. For vores vedkommende er Malene næsten blevet en intern ressource. Vi kan varmt anbefale Malene."

"Malenes kompetencer er sjældne"

“Jeg har af flere omgange haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Malene på flere forskellige typer af opgaver. Hun er knivskarp, punktlig og ordentlig i sin forretning. En aftale er en aftale.

Du kan regne med Malene, og du kan regne med et godt stykke arbejde. Jeg er for nylig begyndt at henvise mine egne kursister fra mit Online Markedsføring Mentor Forløb til hende, når de har brug for tekster til deres hjemmesider, og kan også varmt anbefale dig at benytte dig af hendes kompetencer. De er sjældne”

Udfordringen med email marketing

Email marketing kan være en svær størrelse at komme omkring, for dels ligger der en del planlægning i en veludført email kampagne, og dels kræver det et godt kendskab til den målgruppe, du henvender dig til. 

Dertil skal kampagnerne sættes op på hjemmesiden, og de skal spille sammen med det email program, du bruger, og endelig skal det hele bindes sammen – tit med en eller anden form for annoncering, som sender folk ind til kampagnen.

Hvis du så også øsnker at genbruge noget af materialet fra kampagnen, skal der også være en styring af det. 

Dertil skal der selvfølgelig skrives en række emails, som både skal være underholdende, inddragende, vidensdelende – og sælgende.

Det kan være svært at gøre selv, og under alle omstændigheder kan det være en god idé at have nogen med på sidelinjen, som hjælper med at styre processen. Vi hjælper dig gerne med begge dele.

 

Udfordringen med nyhedsbreve

Et fast nyhedsbrev, der f.eks. kommer hver måned, blive ofte bruge til brand awareness mere end til et rent salg, selvom der selvfølgelig også kan være salg i et almindeligt nyhedsbrev. Her bygger du bare ikke en kampagne op, som typisk består af flere mails, der “uddanner” læseren til at købet det, du sælger. 

Det kan gøre det nemmere at skriv e selve nyhedsbrevet, fordi du ikke behøver at tænke så sælgende, men omvendt kan det så være svært at finde gode emner at skrive om. Hurtigt kan man føle, at man bare gentager sig selv.

Her hjælper vi også gerne med sparring og opsætning og evt. også selve skrivningen. 

"Teksten var bedre og meget klart formuleret"

“Malene har hurtigt og nemt kunnet sætte sig ind i min måde at tænke på, så jeg på alle måder kunne se mig selv i den nye tekst som var bedre og meget klart formuleret. Dette selvom hun ikke fagligt nødvendigvis er inde i mit fagområde.

Det kunne ikke være en bedre oplevelse. Hun har min fulde anbefaling.”
Sofia Rebecka Jensen
Cand. Psych. Aut.

"Kreativ, ambitiøs og engageret"

“Malene er ikke blot kreativ, ambitiøs og engageret – hun er også lynhurtig og har en næse for hele tiden at vurdere, hvor det er bedst at bruge sine kræfter og lægge energien. Det er et stort talent i en branche, hvor man hurtigt kan fortabe sig i detaljer, forelske sig i egne ideer og lade sig forføre af visuelle fatamorganaer.

Hvis du er så heldig at skulle arbejde sammen med Malene, kan jeg blot sige: Tillykke. Det bliver sjovt og succesfuldt.”

Mere end 30 års erfaring med at skabe stærkt indhold

Jeg hedder Malene Fich Weischer, og udover at være indehaver af Netinspire har jeg arbejdet professionelt med indhold i mere end 30 år.

Jeg startede med at arbejde som professionel journalist for ét af tidens store magasiner, da jeg var 15 år, og har siden dengang leveret indhold til bl.a. Berlingske, Femina, Psykologi, Penge&Privatøkonomi, BT, TV2.dk og mange, mange flere.

Derudover har jeg været redaktør på en række magasiner, bl.a. Vi Unge, Oestrogen.dk og Se&Hør, og desuden Digital Chef hos Aller Medier.

Jeg har altså en solid baggrund som praktiserende journalist og redaktør. Dertil har jeg tidligere været indehaver af Freelancetekster.dk, hvor jeg bl.a. leverede pressemeddelelser og andre kommercielle tekster for virksomheder som Nordisk Film.

Når du booker mig til at stå for enten dine nyhedsbreve eller din email marketing, får du altså en skribent med massiv erfaring med både offline og online indhold, samt med sans for tekster, der både kan underholde, uddanne og understøtte de kommercielle mål for virksomheden.